Izrādes » Lielā zāle » Tuvā pilsēta
lielā zāle Bookmark and Share

Lomās

Annika, daudzbērnu māte: Maija DOVEIKA,
Ivo, Annikas vīrs: Gundars GRASBERGS
Juris, Annikas jaunākais dēls: Kārlis REIJERS
Brigita, sieviete ar pieredzi: Marija BĒRZIŅA
Larss, mauka: Arturs KRŪZKOPS
Bils, maniaks: Kaspars ZVĪGULIS
Sireneta, upuris: Dita LŪRIŅA
Āris, sekstūrists, pilsētas mēre: Jānis ĀMANIS
Uldis, sekstūrists, pilsētas mērs: Romāns BARGAIS

Tuvākās izrādes

visas izrādes
Sestdiena, 29.04 Tuvā pilsēta
Ceturtdiena, 18.05 Tuvā pilsēta
Piektdiena, 26.05 Tuvā pilsēta
Piektdiena, 02.06 Tuvā pilsēta

Brīdinājumi

Līdz 18 gadiem neiesakām! Titri krievu un angļu valodā! Izrādē tiek izmatots stroboskops!

Tuvā pilsēta

Marjus Ivaškevičs
Režisors: Kirils SEREBREŅŅIKOVS /Krievija/
Tulkojums: Indra BRŪVERE
Scenogrāfs un kostīmu mākslinieks: Kirils SEREBREŅŅIKOVS
Horeogrāfs: Jevgeņijs KULAGINS /Krievija/
Muzikālais noformējums: Jēkabs NĪMANIS
Gaismu mākslinieks: Oskars PAULIŅŠ
Video mākslinieks: Toms ZEĻĢIS
Producente un kostīmu mākslinieka asistente: Ilona MATVEJEVA
Grima mākslinieces: Ivanda ŠMITE, Līva DREŠERE
Pirmizrāde: 04.03.2017. Izrādes ilgums: 2h 50min
Kirils Serebreņņikovs atgriežas Nacionālajā teātrī ar jaunu piedāvājumu - pēc trim klasikas darbiem veidot vienu mūsdienu dramaturģijas darbu. Savam piedāvājumam viņš izvēlējies populārā un arī Latvijā pazīstamā lietuviešu dramaturga Marjus Ivaškēviča absurda komēdiju "Tuvā pilsēta", kas apspēlē tēmu par attiecībām ģimenē. 
 
Trīsdesmitgadnieki Ivo un Annika mīl viens otru, tomēr ģimenes dzīves rutīna, darbs un trīs bērni, dara savu, un Ivo gandrīz ik nedēļas nogali pazūd no mājām, lai pabūtu kopā ar draugiem un paskatītos uz savu dzīvi no malas - no tuvās pilsētas. Kad Annikai tas beidzot apnīk, arī viņa dodas uz otru pilsētu - paskatīties, kas ir tas, ko redz Ivo, un dzīve sagriežas ar kājām gaisā... 
Stāsts par to brīdi, kad mēs saviem slepenajiem sapņiem ļaujam iznākt no zemapziņas un tie ņem varu pār racionālo, ikdienas dzīvē tik noderīgo prātu.
Pirkt biļeti
  • video
  • foto
  • raksti
  • atsauksmes

Normunds Akots. Nešaujiet tumsā. la.lv http://www.la.lv/nesaujiet-tumsa/

Atis Rozentāls. Pieskarties dibenam. Diena.lv. https://www.diena.lv/raksts/kd/zinas/izrades-_tuva-pilseta_-recenzija.-pieskarties-dibenam-14167758

Henrieta Verhoustinska. Tumšo vēlmju planētas. Delfi.lv http://www.delfi.lv/kultura/news/theatre/tumso-velmju-planetas-nacionala-teatra-izrades-tuva-pilseta-apskats.d?id=48641851

Silvija Radzobe. Tālā tuvā pilsēta. satori.lv http://www.satori.lv/raksts/12760/Silvija_Radzobe/Tala_tuva_pilseta

Kitija Balcere. Atkāpties, lai ieraudzītu. http://www.lsm.lv/lv/raksts/arpus-etera/izrades-tuva-pilseta-apskats-atkapties-lai-ieraudzitu.a231017/

Vita Krauja. Vai ir vieta spīdzināšanai uz Nacionālā teātra skatuves. la.lv http://www.la.lv/vai-ir-vieta-spidzinasanai-uz-nacionala-teatra-skatuves/

Нина Агишева. Между тем и этим светом  http://m.colta.ru/articles/theatre/14319

 

 

 

 

 

04.03.2017 12:16 Vilnis Auzāns (no Twitter)
@teatris Serebreņnikovs izģērbj mūs kailus.Mēs ieraugām sevi, un tad - šausmas, ir tāds piz..c. Spēcīgi,ļoti. Domas nebeidz rimties.
04.03.2017 12:18 Anna Bogustova (no Twitter)
"Tuvā pilsēta" @teatris - iespaidīgākais, ko esmu redzējusi LV teātrī. Izcili! Paldies!
04.03.2017 12:19 Aiva Šmēla (no Twitter)
"Viss man ir atļauts,bet ne viss der.Viss man ir atļauts,bet nekas nedrīkst mani kalpināt." Par to,manuprāt, bija "Tuvā pilsēta" @teatris
04.03.2017 22:11 Ludmila
Izcila izrāde. Tik ļoti faudz dažādu emociju. Briziem gribējās lai varetu apstādināt laiku un pabaudīt dažus momentus ilgāk. Ieteikums tiem kas ies - izturies līdz galam.
05.03.2017 08:34 Ginta
Patika... ļoti ... maucīgi ... un patiesi
05.03.2017 11:30 Māra
Ļoti spēcīga izrāde. Kā visas KS izrādes. Ar tāāādu pēcgaršu!
Jā, bliež, jā, ir brīžiem ļoti neomulīgi, bet ir jāielūkojas tumsā, kā uzsvēris režisors, lai novērtētu gaismu, kas ir tepat līdzās. Paldies teātrim par drosmi!
05.03.2017 13:56 Ginta
mana meita,kurai vēl nav 18, par laimi ļoti nobriedusi, teica beidzot Nacionālajā ir kas ļoti labs un skatāms, sūtīja ziņu savām draudzenēm sociālajos tīklos ar tekstu ... tas ir jāredz izrāde ' Tuvā pilsēta"
05.03.2017 17:20 kvatro
Vulgāra un ļoooti rupja izrāde par neko, jeb tēmu, kuru katrs var piedomāt pats. Kailas ģenitālijas, zemāko sociālo slāņu leksika un skatītāju apžilbināšana absolūti neaizrāva, vismaz mani un pēc novērojumiem, arī ielāko daļu zāles. Lūdzu ejiet, apskataties un izsakaties.
05.03.2017 18:43 Dita Rietuma (no Twitter)
@teatris Tuvā pilsēta var uzrunāt eksplozīvi un tieši, ja skatītājam ir drosme būt godīgam-ieskatīties neērtajā tumsā. Maija Doveika-izcila
05.03.2017 18:44 Henrieta Verhoustinska (no Twitter)
Serebreņņikova @teatris Tuvā pilsēta pilna spožu metaforu un aktierdarbu. Stāsts par 2 pilsētām,kuras sašķeļ identitātes,mani ļoti uzrunāja.
05.03.2017 18:45 Asnāte Baņģiere (no Twitter)
Tuvā pilsēta @teatris graciozi testē sapņu & drosmes robežas. Lūdzu, vēl vairāk Serebreņņikova & Ivaškeviča LV teātrī #ArtimasMiestas
05.03.2017 18:45 Madara Līgotāja (no Twitter)
"Tuvā pilsēta" @teatris uzrunā ar tiešumu, provokāciju un drosmi runāt par šādām tēmām. Izteikti jūtams režisora rokraksts, aktieri- izcili.
05.03.2017 18:46 Valdis Justs (no Twitter)
Sapņi un realitāte, jeb dzīvē viss ir sarežģīti... Lieliska ir izrāde "Tuvā pilsēta" @teatris Paldies K.Serebreņikovam un aktieriem.
05.03.2017 20:12 Marija
Bet vai Teātris ir tiesīgs rādīt izrādes, kuru saturs neatbilst vispārpieņemtām ētikas normām?!
Vai tiešām vardarbība un seksuālas izvērtības tiek uzskatītas par normu? Nedrīkst teātrī kultīvēt šīs lietas! Neiesaku.
05.03.2017 22:26 Dace
Zemapziņas malduguņu labirinti ar izejām un bez. Ģeniāla izrāde un ģeniāli aktieri. Paldies :)
06.03.2017 10:22 Rita
Nu jā!...Izrāde ir "lieliska" ejiet un skatieties,tikai trūka uz skatuves pats režisors...
06.03.2017 11:21 Oskars Kaulēns (no Twitter)
"Tuvā pilsēta" @teatris izsita korķus pavisam. "pa tumsu nevajag šaut, tumsu vajag izgaismot." izpurināja pēdējos konservatīvisma putekļus.
06.03.2017 12:39 karalis ir kails?
Šai lugai (?) nav nekāda sakara ar mākslu. Absolūti neuztrauc aktieru kailums, tagad jau tas modē. Taču, vai kritiķiem pietiks spēka vērtēt,ka NACIONĀLAIS tēātris nav vieta, kur būtu jārāda sadistiska vardarbība.Atbraucis te Serebņņikovs, viņaprāt, uz provinci, kur var izpaust savas slimīgās fantāzijas, kur var pazemot Latvijas NACIONĀLO TEĀTRI, aktierus un sievietes.
06.03.2017 14:41 vita
Ļoti drosmīga izrāde, kas noteikti liks šausmināties konservatīvajai LNT publikai. Izcils KS darbs un noteikti lieliska meistardarbnīca aktieriem. Doveiku mīlu!
06.03.2017 17:12 Vita
Kā filma būtu laba, bet teātris nav tas formāts.
06.03.2017 17:17 Irēna Ģībiete (no Twitter)
TUVĀ PILSĒTA @teatris iespaidīga,drosmīga izrāde ar izciliem aktierdarbiem. Kaspars Zvīgulis atkal uz skatuves un aina ar zaptes burciņu!!!
07.03.2017 08:33 Inga
Izrāde rada izjūtu par apmuļļātu un redzētu pagātni.Skandināvijā tā ir nobružāta tēma, kuru spēcīgi parāda zviedru kriminālromāni.Divi cēlieni šajā interpretācijā ir pārāk gari, 2.cēlienā darbība un aktieri atslāba, jo viss sakāmais bija pateikts. M.Doveikas aktierspēle bija citās niansēs, ļoti patika.
07.03.2017 12:03 Žoržs
Vēlreiz pārliecinājos, ka Nacionālais teātris nav manējais. Pēc ilga pārtraukuma esmu šosezon bijis te uz 4 izrā'dem, bet tik par vienu varu teikt, ka visumā patika (Raiņa sapņi). Lai gan nejūtos nemaz ar tik vecs (40) - nu galīgi ši neuzrunāja un nelikās saistošs. Nu,scenogrāfija un mūzika man patika gan, to nevaru noliegt. Bet saturiskis.. nu varbūt kādas pāris ainas - ar māti un žigolo - tajās bija kaut kas smieklīgs un jauks. bet citādi.. - nu īsti nesaprotu, par ko vairums komentētāju sajūsmā, acīmredzot gaume man stipri atšķirīga. Ta jau Pērā Gintā bija vairāk kas interesants, kā šajā.
07.03.2017 12:21 Armands Kalniņš (no Twitter)
“Tuvā pilsēta” Nacionālajā teātrī-idejiski būtiski, veiksmīgi izveidots ansamblis (Krūzkops,Lūriņa,Zvīgulis,Grasbergs),interesants - Reijers
07.03.2017 12:21 Valdis Justs (no Twitter)
Tiešām pārsteidza Dita Lūriņa,jeb Sireneta izr."Tuvā pilsēta".Tik neierastā ampluā...Tēls,kas pārliecina...@teatris
07.03.2017 12:30 Žoržs
Piebilstot pie iepriekšteiktā - biju kaut kā sapratis, ka luga ir speciāli pārveidota, lai Latvijas apstākļiem atbilstui. Bet bez tā, ka personāžiem bija latviešu vārdi, jau nekā citā cita ar nebiaj, - vislaiku cauri spiedās tas Malmes/Kopenhāgenas konteksts. Kaut, protams, - tas ar nav tik būtiski, jo kopumā jau sakatījums bija domāts tāds vispārināts.
07.03.2017 14:22 Dace
@teatris dziļi maldina savus skatītājus ar pavisam "maigu" izrādes aprakstu - stāsts par attiecībām ģimenē! Tiešām? Es ļoti priecājos, ka nepiederu pie "augsti izglītotajiem", kas saprot šo mākslas veidu. Ārpus jebkādām skaidra saprāta robežām!
09.03.2017 08:01 Ginta
Pirmā izrāde, no kuras aizgājām pirmā cēliena vidū. Bezjēdzīga, pretīga vardarbība teātrī, un kāpēc? 8.marts, kuru tiešām atcerēsimies - skatos izrādi un katru brīdi pretīguma sajūta. Droši vien nesaprotu augsto mākslu.
09.03.2017 08:43 Bg
Divejādas sajūtas-no riebīgas līdz ooo,cik pārliecinoši. Neizstāstīta līdz galam-kāpēc cilvēks tik viegli pakljaujas liidzatkarībām?? Nepatika vizuālais izpildījums-brutāls kailums ne vienmēr der.
09.03.2017 09:41 ilze
Jau pašā sākumā skaidri nolasāma doma, tādēl nav saprotams, kādēl vēl vajadzīgs tik daudz laika, kas pārsātināts ar vulgaritāti, kailumu un vardarbīgām detaļām. Liekas, ka režisors tīksminās pats par savu "radošumu," kas faktiski ir prasts, jo līdzekļi ir primitīvi.
Maija Doveika izcila, pārējie arī. Skatījos un domāju, cik daudz laika Maijai Doveikai un pārējiem nepieciešams, lai pēc izrādes varētu sākt "elpot". Gan fiziskā gan psiholoģiskā nozīmē.
09.03.2017 09:52 Santa
Visu cieņu aktieriem, bet izrāde man nepatika!!!
09.03.2017 10:34 Romans
Kaut kas nebijis un mūsdienīgs. Ļoti kvalitatīva luga ar esences garšu. Man ļoti patika, ka režisors nav baidījies parādīt visu būtības iespējamo spektru. Patika lugas atklātība un atklāts kailums bija ļoti interesants risinājums.
09.03.2017 11:30 Kristaps
Kā reizi 8. marts bija īstā diena, kad apmeklēt šādu izrādi. Tikai neiesaku pirkt biļetes balkonu sānu malās, liela daļa notikumu nebija pilnībā redzami.
09.03.2017 17:09 Gunta
Pirms šādām izrādēm būtu jānorāda, kādas substances ir jālieto, lai skatītāja prāts spētu pielāgoties izrādes radītāju domu lidojumam. Apbrīnoju tos cilvēkus, kuri spēja šajā izrādē saskatīt ko baudāmu.
09.03.2017 22:36 Iveta
Jā...skumji, kad kaut ko vulgāru pasniedz uz skatuves kā lielu mākslu...žēl atkal vīlos šajā teātrī:(
09.03.2017 23:07 Samuels
Biežāk šādas kailas izrādes, kur režisors nebaidās no cilvēka kailuma gan tiešā, gan pārnestā nozīmē! Psihodēliska, filozofiska, psiholoģiska. Paldies visiem aktieriem par uzvedumu, katrs savai lomai kā odziņa. Dita Lūriņa - no cita skatu punkta kā ierastās lomās, lielisks tēlojums, lieliska balss un dziedājums, tā ka skudriņas skrēja pār muguru. Jāatzīst, ka Maija Doveika bija ļoti interesantā tēlā, pārliecinošs tēlojums. Marija Bērziņa - arī cits rakurss, pārliecinoši, patika izspēlētā valdonība. Arturs Krūzkops - spēcīgs intīms tēlojums, skaists ķermenis, es nebaidos to pateikt, paldies par tēla atklātību. Jānis Āmanis - paldies par spilgto un kolorīto personāžu tēlojumu, tēla atklātību. Vīrišķīgs, skaists augums, drosmīgi. Romāns Bargais - pārliecinoši, spēcīgi. Vīrišķīgi, skaists kailums. Kaspars Zvīgulis - spēcīgi, emocionāli, pārliecinoši, prata izdzīvot tēla dažādo rakstura gammu. Gundars Grasbergs - smagi niansēts, tēlam atbilstošs, lomai lielisks. Kārlis Reijers - spēcīgs pieteikums uz skatuves, lielisks tēlojums. Paldies aktieriem un režisoriem par spēcīgu mākslas darbu. Tas bija ļoti detalizēts, atklāts darbs un skatuviski atbilstošs mūsu gadsimtam. Beidzot kāds režisors atklāj visu no niansēm līdz vispārinātai būtībai. Izrāda paralēli divas realitātes, varbūt pat vairāk realitātes! Skatītājam liek domāt citā dimensijā. Daudzdimensionāla izrāde. Liels paldies!
10.03.2017 20:42 Rita
Es kādu ilgāku laiku šo teātri vairs neapmeklēšu,ja māksla tad māksla.bet ne muļķības rādīt. Būtu uztaisījuši izrādi ar čipendēļiem, kur vīrieši ar atlētiskiem augumiem, skaisti nosauļojušies un ķermeni parāda pieklājīgi, nevis šie vārgulīši,vājiņi, bāliņi un tā stulbā izrādīšanās.Aktieri jau centās,bet tas nav interesanti, jūs zaudējat savus skatītājus.
12.03.2017 11:54 Zita
Ļoti nepatīkama, brutāla izrāde.
No mākslas baudījuma- ne vēsts. Žēl aktieru, kuriem mākslas vietā jārāda plikumi
13.03.2017 12:42 Sanita
Manuprāt labākā Nacionālā teātra izrāde ko esmu redzējusi...
Tā var nobiedēt ar kailumu un seksu...bet tie vienkāršākie un iedarbīgākie instrumenti, kas “aiznes” informāciju līdz visiem. Tikai jāvar paskatīties caur to tālāk....
Un manī ir dziļa pēcgarša...par to cik maz zinām paši par sevi, nu un citiem arī protams, bet galvenokārt tomēr par sevi :).
Un tā nav nekāda komēdija, kaut vietām bija smieklīgi. Man ļoti patika – tikai tagad jāiet pie psihoterapeita :):):)!!!
13.03.2017 16:20 kika
Kaitina, kā te daži runā - "mēs" par sevi maz zinām, mēs varējām ieskatīties sevī, mēs redzējām savas apslēptās vēlmes..."
Piedodiet, visi nav tādi "intelektuāļi", kuri neredz, ka karalis ir kails.
Zemo slāņu rupjības, sadisms, kailums, perversijas nav māksla!
Tādu murgu līdz šim nav nācies redzēt.
13.03.2017 19:13 Anita
Manuprāt ,tas ir pazemojoši, ka mūsu skatītāji ir tik zemu novērtēti un sabiedrība tiek degradēta. Kas notiek ar mūsdienu inteliģenci, kas piekrīt visām izvirtībām mākslā un visu attaisno? Kailas sievietes, vīrieši uz skatuves jau ir norma, nevienu tas nepārsteidz. Tātad vajag iet tālāk, uztaisām izrādi ar porno noklausīšanos, “Pakļaušanās” jau šobrīd kritiķiem tas neliekas svarīgi, skatītāji arī lielākā daļa ir pieradusi, tad jāiet tālāk, dzimumakti uz skatuves iesākumā var starp vīrieti un sievieti, bet tas jau vairs nebūs pārsteigums. Ja izrādē “Pakļaušanās”tiek smalki viss izstāstīts par anālo seksu, kur ko iebāž, nolaiza, seksu mutītē, masturbācija, Dailes teātrī , sieviešu iemīļotam aktierim J.Žagaram uz skatuves jāskūpstās ar veci, tas ka to skatīties ir pretīgi, režisoriem un kritiķiem neliekas svarīgi. Nacionālajā teātrī “Pērā Gintā” mazgadīga meitene tiek saukta par prostitūtu, attēlota grupveida vīrieša izvarošana u.t.. savukārt “Tuvā pilsēta”iet tālāk, spīdzināšana uz lielā ekrāna.
Nākamajā izrādē notiks reāls dzimumakts, varbūt pat geju dzimumakti un viņu problēmas dzimumdzīvē , vai piemēram lesbietes tiks rādītās reālā darbībā. Nav jau robežu, varbūt var uztaisīt izrādi, pievēršoties tādai problēmai kā pedofilija un parādīt tiešā veidā kā tas notiek, pastāstīt visu fizioloģiski detalizēti, izmantojot nelielu auguma aktierus parādīt pa taisno kā notiek pedofilija, sīki smalki izstāstīt un parādīt izvarošanu, spīdzināšanu u.t.t. Man rodas jautājums – kas ir teātris? Šobrīd inteliģence ir tā, kas visu šo attaisno mākslas vārdā un pasaka, ka nav robežu, ka viss ir pieļaujams, ka nepastāv morāle, labais un ļaunais, skaistais un neglītais, ētiskais un neētiskais.
15.03.2017 20:33 Ivars
Domāju, ka Rīgā nepieciešams vēl viens teātris- TIE, kas TO grib.
Lai tad dzīvo pa kloākām BET, kur ir apliecinošas, sirsnīgas izrādes? Nav, jo nejēdz tādas ne režisēt, ne aktieri vairs nospēlēt. ĒTIKAS tukšimento. NT, ko neteiksi!
16.03.2017 08:24 Anitai
Māksla ir objektīva un vispusīga, tā aptver ne tikai labo un skaisto. Savukārt reakcija uz izrādi skaidri izkristalizē katra skatītāja intelekta līmeni.
16.03.2017 20:58 Vijole
Man ļoti žēl, ka Nacionālais teātris iestudējis šo gabalu. No baudāmas mākslas nekas, centos noskatīties līdz galam. Domu sapratu, bet vai tāpēc mums latviešiem jāiestudē perversi darbi, lai kaut ko sasniegtu. Aktierspēle ļoti laba, bet viņu mēģiņājumu darbs, centieni kopumā ir tukšums, jo izrāde pilnībā nav baudāma, pat dažās vietās riebīga. Ļoti žēl, bet kādu laiku šim teātrim metīšu līkumu,gribas ko sirdij un prātam aptveramu, nevis jèlumu...
17.03.2017 14:47 Gunta
Nav vajadzīgs vēl viens teātris- vajag piedomāt, ko vēlies rezēt, kad pērc biļeti. Vai nav tā, ka tomēr gribas redzēt, par ko tad tur visi tā šūmējas un vai patiešām tik pliki un traki? Liekas, ka cien. Anita savu tekstu rakstījusi slepus zem galda masturbējot, tik saldkaisli izgaršojot katru vārdu. Šī izrāde lieliska, aktieri kolosāli, manuprāt.Piekrītu Samuelam. Ir taču teātra repertuārā gan Latgola.lv, gan Bišumāte un Vilkacis utml. sirsnīgas izrādes, kur šie izlaidības noliedzēji var baudīt teātra mākslu, ietinoties tajā kā vecāsmātes sagšā un saglabājot neskartas savas ētiskās jūtas.
17.03.2017 22:25 Anita
Interesanti, kāpēc kritiķi, rakstot recenzijas, nekad, nepiemin visas tās izvirtības, kuras notiek teātrī? Un nekad ne ar vienu vārdu pat neieminās par visām tām riebeklībām, par porno, par to tiek smalki aprunātas sieviešu ģenitālijas u.t.t? Kritiķi jau tikai slavē un, ejot uz izrādi, cilvēks pat iedomāties nevar, ka tiks rādītās šādas lietas.
Šīs izrādes ir domātas tādiem kā Gunta, nevis vienkārši normāliem cilvēkiem, kas grib redzēt gudras psiholoģiski un filozofiski smalkas izrādes. Nevis tādas kā šī ar "Ar seju sūdos".
19.03.2017 23:14 Samuels
Anita, manuprāt, šīs izrādes režisors video izstāsta par ko būs izrāde un, ko no tās sagaidīt! Jūs pieminat terminu: "normāls cilvēks", tieši tā terminu. Ko Jūs ar to saprotat, kas ir normāls? Kas ir nenormāls? Tas izriet no katra indivīda individuālās izpratnes. Vai izrāde gadījumā nebija par to, par divām realitātēm. Cik cilvēks ir daudzdimensionāla būtne! Tā ir māksla, izlasiet termina māksla skaidrojumu. Ir dažādas mākslas izpausmes veidi un skatuviskais noformējums!
20.03.2017 01:47 Elma
Komentāri liecina, ka Latvijas demogrāfiskā situācija ir bēdīga tāpēc, ka neviens mājās ar seksu nenodarbojas, jo tas taču ir preversi, pretīgi un bez ētsikajām normām.
Man patika, jo es sapratu, ka ne pie visa ir vainīgs tikai vīrietis, sapratu, ka izvēlos dzīvot "šeit" nevis "tur" un esmu par to, lai tas mans tur ir šeit! Paldies teātra komandai par šo atklāsmju iespējamību
20.03.2017 11:46 Inese
Izrādes galvenais vēstījums ir saprotams, jautājums tikai par to , kā tas tiek pasniegts. Cilvēko tomēr ar seksu publiski nenodarbojas. Un ir iela atšķirība vai to dara mājās vai teātrī.
20.03.2017 12:56 Janka
Izrādi neesmu apmeklējis, bet tas vien, ka par to tik daudz komentāru, ka tauta tik dažādi to uztver...... aizstaigāšu un tad uzrakstīšu....
20.03.2017 15:37 Mārīte
Visiem, kas ies uz šo izrādi, iesaku to noskatīties līdz galam. Tikai tad var saprast, kas ir kas šajā stāstā. Izrādi skatīties nebija viegli, arī klausīties tajos tekstos negribējās, bet, kad stāsts tika izstāstīts, bija daudz par ko domāt. Kaut vai par to, cik ļoti mēs nenovērtējam to, kas mums ir - šeit un tagad. Un par to, cik labi mēs protam izlikties, par to, ar ko riskējam iegribu dēļ, utt. Jaudīga izrāde.
22.03.2017 18:27 Annasofija
Manas pārdomas par izrādi:
https://annasofiamtt.wordpress.com/2017/03/22/jauniestudejumi-nacionalaja-teatri/
07.04.2017 07:36 Inga
Maija Doveika, Tu esi pērle!!!!
07.04.2017 09:44 Anna
Manā skatījumā māksla beidzas tajā brīdī, kad mākslinieks novelk bikses.
Jutos pretīgi, netīra un bija no sirds žēl to talantīgo aktieru, kam "augstākās" mākslas vārdā bija jādara tik vulgāras lietas - ārpus jebkādām saprāta robežam.

Izrāde prasta, vulgāra un nebaudāma!
07.04.2017 10:35 Inga fon Knipinska (no Twitter)
Tuvā pilsēta, lai arī @teatris pēdējos gados nevar sūdzēties, ir kā labs spēriens pa mazliet sagurušu un pārāk labi iekārtotu dzīvi.
07.04.2017 10:36 Ineta Reitere (no Twitter)
"šeit" un "tur" pārdomas pēc "Tuvā pilsēta" @teatris vēl šorīt nelaiž vaļā. Likteņu un kaislību bīstamās spēles...
07.04.2017 16:50 Me_
Visam ir sava vieta. Nacionālais teātris, kur tika pasludināta Latvijas neatkarība, nav tā vieta, kur skraidīt plikiem pa skatuvi! Sekli, prasti, vulgāri.
07.04.2017 19:49 Liena
Annasofija jau ir pieradusi pie visa veida izvirtībām un kļuvusi rietumnieciska līdz kaulam, kur cilvēkiem dzimums nav svarīgs, ētika neeksistē, un lai apmierinātu pārkairinātas ar seksu smadzenes, atbalsta šādas izrādes un patīk filozofējot par sevi tīksmināties, cik es skaista, moderna, atvērta visam.
Tiešām piekrītu Nacionālajā teātrī šādas izrādes nav jāuzved.
07.04.2017 20:13 Mitoloģisks
Vai tie, kas šausminās par cilvēka kailumu ir bezdzimuma būtnes? Jums nav dzimumorgānu? Man prieks, ka atklājāt, ka citi arī bez drēbēm ir kaili. Vai viss ir jāuztver tiešā kontekstā? Kur tad, ja ne teātrī un uz skatuves mākslai izpausties? Vai nelasījāt komentārus par izrādi un ar varu kāds lika skatīties uz kailu ķermeni uz skatuves? Vai acis nenoliecās grīdā? Tomēr skatījāties un pētījāt cik aktieru bikses novelk? Kādas pretrunas šeit! Tā ir lielāka vulgaritāte, izlikties! Padomājiet!
09.04.2017 16:23 Iveta
Es priecājos, ka Nacionālajā teātrī ir iestudēta šī izrāde, ka tagad arī uz šī teātra izrādēm biļetes ir izpirktas , ka nav vairs "naftalīna" smaržas. Izrāde smaga, ar vārdiem -patīk, nepatīk ,nav definējama, bet tomēr vajadzīga. Nav sekluma, nav prastuma un vulgaritātes-ir pēcgarša, kāda nu tā katram ir.
Paldies.
21.04.2017 21:25 Aina
Jūtos pazemota un žēl aktieru kuriem jārunā tādi teksti. Domāju, ka aktieri arī varētu atteikties no šādas lomas. Tas bija pazemojoši, rupji un kur tur ir māksla? Man bija kauns no sirmajām māmuļām blakus. Vai tas ir NACIONĀLĀ teātra repertuārs? Cik zemu vērtēta ir Latvijas teātru publika. Kauns!
21.04.2017 23:02 Ivars
Neiesaku! Žēl to laiku ko pavadīju izrādē.
Pretīgu arhetipu apkopojums: nožēlojams sekss, stulbs bērns, nekrofīlija, spēles ar nāvi slimās fantāzijās... utt.
Nesasaktīju to mācību, ko autos, varbūt, vēlējās mums pateikt:(
Ja kāds vēlas redzēt seksuālitāti, tad būs vilšanās, jo izņemot atkailinātus krānus, tur nekā vairāk nebūs. Pornofilmas tad jau laikam patīkamākas emocijas izraisīs...
Aktieri malači, ļoti centās!
Pēcgarša: gribas vemt! un nekas vairāk.
22.04.2017 17:32 Normunds
Skats no otra krasta jeb skats uz sevi no malas, bez liekulības, tieši un konkrēti..tabu tēmas, pikanti ar kailuma piegaršu (vispār pat pamatīgu devu)...vērts noskatīties unikālo Ditas Lūriņas, kā arī Marijas Bērziņas , u.c. profesionālu aktieru sniegumu izrādē "TUVĀ PILSĒTA" !
IESAKU!!!
P.S. Kritiķiem-ieteiktu neliekuļot tomēr..
22.04.2017 22:45 Ilze
Vakar skatījāmies Tuvo pilsētu. Bija dzirdēti dažādi viedokļi. Priecājos, ka neklausījos kritizētājos.Ļoti laba izrāde! Izrāde, kas liek domāt. Aktieru ansamblis ļoti profesionāls. Liels paldies teātrim par drosmi iestudēt šo izrādi!!!

Pievienot atsauksmi

Paldies, jūsu sūtījums tiks publicēts tuvākajā laikā!
* Ja sūtījuma saturs neatbilst vispārpieņemtām ētikas normām, teātris ir tiesīgs to nepublicēt.